şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
yumurtayı nasıl pişirmeliyiz

Yumurta, her birimizin sıkça tükettiği bir gıda maddesidir. Oldukça faydalı olan bu besin, aynı zamanda düzenli olarak alınabilecek kadar uygun fiyatlıdır. Yumurtanın çok sayıda faydası olduğu çoğumuz tarafından bilinen bir gerçek, ancak yumurtayı nasıl tükettiğiniz de çok önemli. Yanlış bir şekilde pişirilmiş bir yumurta bu faydaların pek çoğunu sağlamayabilir.
YUMURTANIN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE PİŞİRİLMESİ
Yumurtanın bazı faydaları: Her şeyden önce bir protein deposudur. Protein içeren diğer gıdalarla karşılaştırıldığında (kırmızı et, tavuk eti gibi) çok daha ucuzdur. Yumurta A, D, E ve B vitamini açısından oldukça zengindir. Bu da gözlere, kemik gelişimine, deri sağlığına ve daha pek çok şeye faydası olan bir yiyecek olduğunu gösterir. Ayrıca içerisindeki kolin beyin gelişimini pozitif yönde etkiler yani yumurta zekâ için de faydalı bir yiyecektir. İçerisinde demir ve çinko gibi sağlığımız için çok önemli mineraller bulunur. Peki, bunlardan yararlanmak için yumurtayı nasıl pişirmeliyiz? Uzman Diyetisyenlere göre yumurta kaynayana kadar orta-yüksek ateşte, kaynamaya başladıktan sonra ise kısık ateşte pişirilmelidir. 10 dakika kadar bu yöntemle ocakta tutulduğunda yumurta pişecektir. Rafadan ve kayısı kıvamında yumurta sevenler bu yöntemi beğenmeyebilir. Çünkü 10 dakika sonunda tam pişmiş bir yumurta elde edersiniz. Ancak rafadan ve kayısı yumurtada, biotin minerali ile avidin proteini arasında kimyasal bir bağ kurulur. Bu bağ kurulduğu zaman bu mineral ve proteini kullanamayız. Ancak tam pişmiş bir yumurtada bu bağ olmadığı için iki maddeyi de vücudumuz kullanabilir. Yumurta, 10 dakikan fazla pişerse de bazı besin değerlerini yitirir. Genellikle çok pişmiş bir yumurtanın etrafında griye çalan bir renk oluşur. Bu işaret yumurtayı çok fazla pişirdiğinizi gösterir. Bu şekilde pişmiş bir yumurta bize demir sağlayamayacak durumdadır.
Yumurta hepimizin tahmin ettiği gibi çok sayıda faydası olan bir yiyecektir. Tabi doğru pişirilmesi bu faydaların sağlanması için çok önemlidir. Önemli olan nokta bir yumurtanın ne fazla, ne de az pişirilmesi gerektiğidir. Bu şekilde içindeki mineral, protein ve vitaminleri en iyi şekilde vücudunuzun kullanabileceğini unutmayın.

basında uzman diyetisyen ışın sayın

İlgili Kelimeler: , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)