şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69

Yumurta her şekliyle topluma en çok tüketilen gıdalardan birisidir. Ancak doğru yöntemler kullanılmadan pişirilip tüketildiğinde çok faydalı bir besin olmasına rağmen ondan yeterince faydalanmak mümkün olmamaktadır. Oldukça yüksek oranda A vitamini içeren yumurtaların sarı olan bölümü doğru pişirilirse ve tüketilirse pek çok sıkıntıyı önler. Hücrelerimizi yenileyen ve bağışıklık için kuvvetlendirici etkisi olan bir gıdadır. Aynı zamanda gözler içinde çok faydası bulunmaktadır. Kolin isimli bir madde içeren yumurta bu sayede beynin sağlığını da olumlu etkiler.

YEŞİL HALKA GÖZLENEN YUMURTALAR VE DOĞRU PİŞİRME YÖNTEMİ

Yumurta pişirirken dikkat etmemiz gereken önemli noktalar bulunmaktadır. Eğer kaynamaya başlamış ise ocaktaki yumurtanın altı mutlaka kısılmalıdır. Toplam pişirme süresi olarak ise 10 dakikadan fazla olamaması, içindeki besin değerinin azalmaması için en doğru olan süredir. Beyin için önemli olduğu gibi tırnaklarımızın ve de saçlarımızın sağlığı da yine yumurta sayesinde güçlenir. İyi ve sağlıklı bir ciltte yine yumurta ile mümkündür. Bunların nedeni ise B vitamini elde etmek için yumurtanın önemli bir besin olmasıdır.

Kayısı kıvamında veya yarı pişmiş olan yumurtalar ne yazık ki sağlık açısından etken maddelerin işlevselliğini azaltmaktadırlar. Yumurtada bulunan 2 çok önemli madde vardır. Biotin isimli bir vitamin ile avidin proteini olan bu maddeler eğer doğru pişirilmediyse, vücut tarafından alınan yumurta yenilince yararlı maddelerden yararlanılamamaktadır. Bu açıdan bakılınca anlattığımız şekilde doğru ve tam bir biçimde pişmiş yumurta tüketilmediği zaman faydaları ortaya çıkmamakta ve besin değerinin çoğunu anlamsız kılmaktadır. Doğru yöntemle pişirmek en çok dikkat edilmesi gereken durumdur.  Demir sülfür halkası olarak tabir edilen yeşile yakın renkteki halkaya yumurta pişirince çok dikkat edilmelidir. Bu halka ne yazık ki yumurtadaki demirin vücuda doğru biçimde geçebilmesini engelliyor. Bu yüzden pişirme süresinin ne kadar önemli bir etken olduğunu rahatlıkla gözlüyoruz. Dolayısıyla 10 ve üzeri dakikaların pişirme açısından bu halkanın oluşumuna neden olduğunu bilmeliyiz ve buna uygun biçimde pişirim yapmalıyız. Yumurtada Yeşil halkaya dikkat edilmesi sağlık açısından önemlidir ve aksi durum sağlığımızı olumsuz etkilemektedir.

İlgili Kelimeler: ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)