şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
tok tutan yiyecekler besinler

Besinler kendi aralarında çeşitli gruplara ayrılırlar. Bunlardan tok tutan besinler gurubu da çok önemli bir yere sahiptir. Bazı besinler yağa dönüşüp vücudumuzun belli bölgelerinde toplanırlar. Bu bölgelerimizde zamanla sorun olmaya başlar.
Bazı besinler şeker olarak en hayati organımız olan karaciğerde depolanıyor. Depo edilen her bir şeker de karaciğerin yağlanması anlamına gelmektedir. Peki nedir  karaciğer yağlanması? Karaciğer aldığımız her türlü besinin, oksit maddenin tolere edildiği en önemli organımızdır. Bu durum ciddi sağlık sorunlarını beraberinde getiriyor. Bazı besinlerimiz ise yoğun lif barındırıyor. Lifli besinler diye adlandırılan bu gruba ait besinler, bizi hem bedenen, hem de karaciğerimiz açısından rahatlatan ve hiçbir organımızı yormayan besinlerdir. Bu besin grubu bileşeninde bulunan yoğun lif dokusu sayesinde sindirim sistemimizin, boşaltım sistemimizin sağlıklı ve doğru çalışmasına yardımcı olmaktadır. Halk arasında bu gibi besinlere tok tutan besinler denir.
İşte lifli besinlerimiz bizi uzun süre tok tutacak ve açlık hissi duymamızı engelleyecektir. Açlık hissetmez isek de bir şeyler yeme ihtiyacı duymayacağız. Bu da beraberinde abur cubur diye tabir edilen ürünleri tüketmemize engel olacaktır. Bu sayede de gerek aşırı kilo sorunu yaşamayacağız. Gerekse de karaciğerimizi yağlanmaktan korumuş olacağız.

diyetisyen iletişim

Peki hangileridir bu tok tutan besinler?
İlk sindirim ağzımızda ve dişlerimiz aracılığı ile başlar. Tükürük salgısı ile yumuşayan gıdalar yutakta, midede ve bağırsaklarda hazmedilir ve emilirler. Bu aşamada posası az olan, lif bakımından zengin olmayan besinler çabuk öğütülür ve çabuk emilir. Bu durum bize açlık olarak yansır. Devamında da beslenme ihtiyacı hissederiz. Oysa lif bakımından zengin, posalı ürünler hazmedilme ve emilim aşamasında daha uzun süre vücutta kalırlar. Bu tür besinleri tükettiğimizde daha geç acıkma hissi duyacağız. Kısacası lifli ve posalı besinler, tok tutan besinler grubunda yer alırlar ki, sağlığımız için oldukça yararlıdırlar.

basında uzman diyetisyen ışın sayın

İlgili Kelimeler: , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)