şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
Stresin Diyete Etkileri Nelerdir ?

Modern hayatın getirisi olan stres, psikolojik rahatsızlıklara sebep olabilmekle beraber, bedenimizde de değişikliklere sebep olabilir. İş yerinde, aile ortamında yaşanan stres, obezitenin yaygınlaşmasında ciddi etkendir. Kilo alma sebeplerinin başında gelen stres, çoğu zaman yaşamak için yemek yerine, yemek yemek için yaşayan insanlar haline dönüştürebilir. Bir süre sonra alınan kilolar, bu sefer de yemek yemeyi stres kaynağına dönüştürür.

Beynimiz, metabolizma ve beslenme bakımını etkilemekte çok aktiftir. Stres altındayken lokmaları stres topu gibi yutarak rahatlamaya çalışıyoruz. Bazen isteyerek, bazen de istemeyerek lokmaları stres niyetine yutuyoruz. Stres altında olan kişiler aynı zamanda ekstra enerjiye ihtiyaç duyarlar ve sık sık yemek yerler. Strese bağlı olarak kilo alımı hormonal denge ile de ilgisi vardır. Vücutta stresin artmasıyla beraber kortizol salınımı da artmaktadır. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki kortizolün kilo alımına yol açtığı ve kişinin kalçadan ziyade karın bölgesinde yağ depoladığı bilinmektedir. Kişi stres altındayken sağlıklı yeme düzeni kuramaz. Normalde sağlıklı beslenen bireyler, duygusal stres altında iken daha çok abur cubur ve fast food türü gıdalarla besleniyor.

Diyetisyen ise bireyin yaşadığı stresin, diyet ve egzersizleri olumsuz olarak etkilediğini belirtmektedir. “Ya Kilo Veremezsem”, “Çok Yavaş Kilo Veriyorum”, “Ne Yesem Kilo Alacakmış Gibi Hissediyorum” gibi düşünceler ortaya çıkabilir. Olumlu düşünmek ve kilo vermeye odaklanmak çok önemlidir.

Diyet yaparken en strese girilen durumlardan biri de, kilo vermenin durmasıdır. Bunun endişesini yaşamak yersizdir. Bunun olacağı günü beklemek zayıflamanızı daha çok zorlaştıracak ve diyeti terk etmenize yol açacaktır. Vücudumuz, biraz kilo verdikten sonra, kendini dengelemek için metabolizma hızını yavaşlatır ve daha az enerjiye ihtiyaç duyar. Bir süre sonra duraksama olabilir ve bu durum doğal bir süreçtir.

Hızlı kilo kaybetme beklentisi sizde stres yaratıyorsa, daha küçük hedefler koymaya çalışmak doğru olacaktır. “Ya kilo yaparsa”, “Ya göbeğim çıkarsa” diye stres yapmak işe yaramaz. Tam aksine tükettiğiniz her besini size kilo olarak yansıtır. Bu yüzden her konuda olduğu gibi yediklerinizde de pozitif düşünmek faydanıza olacaktır.
Diyetisyen Kampanya

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)