şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69

Her mevsim kendine özgü beslenme gerektirir. Sonbahar mevsiminde de nasıl beslenilmesi gerektiğini öğrenmek üzere Uzman Diyetisyen Işın Sayın tarafından yapılan önerileri sunduğumuz videomuzu dikkatle izleyerek sizler de sonbaharda beslenme konusunda neler gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Çünkü hem kilolardan korunmak için,, hem de soğuk algınlığına karşı dikkatli olmak için bu mevsimin geçiş mevsimi olduğunu bilmeli, ona göre beslenmeliyiz. Uzmanımızın görüşlerini önerilerini uygularsanız sizde sonbahar mevsiminde kendinize uygun beslenme programı hazırlayabilirsiniz.
Gündüzler kısalıyor. Kaçta açılıyor, güneş daha erken batıyor. Üstelik daha ve az ısıtıyor. Sonbaharın yaşandığı şu günlerde giderek düşen sıcaklıklar ve sert esen rüzgarlar, durmaksızın yağan yağmurlar, kendini iyice hissettirdiği bugünlerde havaların soğuması ile birlikte vücuttaki su oranı da düştü. Böyle olunca ısınmak için daha çok besin tüketmek gerekiyor. İşte bu yüzden yazın verdiğiniz kiloları geri alınması için en riskli dönem olan sonbahar mevsiminde nasıl beslenilmesi gerektiğini Uzman Diyetisyen Işın Sayın şu şekilde özetliyor.
Mevsim değişikliklerinde daha dikkatli beslenmek gerekiyor. Çünkü insanlar daha depresif olabildiği için, hareketsiz kalma eğiliminden dolayı daha çok yeme içme eğiliminde olmasından kaynaklanıyor. Bunun sonucunda da iştah açılıyor aynı zamanda ısı üretimi beraberinde beslenme bozuklukları da ortaya çıkarabiliyor.
Bu dönemde tok tutan besinlerin tercih edilmesi gerektiğini öneren doktorumuz ”En uzun dönem tok tutan besinler kutu süt, ayran, leblebi çok fazla tatlı olmayan kepekli bitkiler olabilir.” Bunlar yenilirken ana öğünlerde ise uzmanımızın altın değerindeki görüşleri şu şekildedir. ”En az beş öğün beslenme öneriyoruz. Sabah kahvaltıda hamur işlerinden uzak durulmalı, çok küçük bir dilim esmer ekmeğin üzerine biraz yağsız peynir sürerek kepekli simit veya tam simitin yarısı bir seçim yapılabilir. Bu durum ayranla takviye edilebilir. Öğle saatlerinde ızgaraları ağırlık veriyorsa akşamları da sebzelere ağırlık verilmelidir. Ya da tam tersi tercih edilmelidir. Öğleyin sebzeli akşam rüzgara türleri ev yemeklerine ağırlık verilmesi en ideal olanıdır. Salatalar ihmal edilmemelidir. Yanına mutlaka bol yağsız veya çok az yağlı salata eklenmelidir. Esmer ekmeklerden asla korkulmamalıdır. Birer ikişer dilim her öğünde mutlaka tüketilmelidir. Ama oturup bir tabak makarna, pilav yediğimizde çok daha fazla margarinli kek, yağlı, tuzlu ekmek yemiş oluyoruz. Mutlaka yoğurt konulmalıdır. Az miktarda cacık ya da ayran şeklinde tüketilmelidir. Çünkü kan şekerinin düzenlenmesi için gereklidir.”

İlgili Kelimeler: , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)