şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

(0552) 214 06 69
sağlıklı yaşam

SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME

Sağlıklı şekilde gelişme, büyüme ve vücut fonksiyonlarını tam olarak kullanabilmek için gerekli olan gıda ürünlerinin tüketilmesine beslenme denir. Beslenme için gıda tüketimi kadar hangi gıdaları tükettiğiniz de önemlidir. Sağlıklı yaşam ve beslenme arasındaki sıkı ilişkiyi pozitif yönde ivme kazandırabilmek için beslenme alışkanlıklarımızda ve çeşitlerimizde birtakım düzenlemeler yapmamız gereklidir.

DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Beslenmenizde dikkat edeceğiniz ilk koşul ihtiyaç duyduğunuz gıdaları alabilmek için en çok çeşitte besinden faydalanmaya çalışın. Hayvansal gıdalar yerine bitkisel gıdalara ağırlık verin. Yemek yemekten çekinmenize gerek yok. Ancak dengeli ve ölçülü beslenmeyi sağlamalısınız. Yemek yiyerek vücudunuzun %35 daha çok çalıştığını da unutmamalısınız. Sağlıklı yaşam ve beslenme hususunda dikkat edilecek bir diğer konuda öğün atlamamanız gerektiğidir. Günde 6 öğün de yiyebilirsiniz ama porsiyonları azaltmalı ve 6 öğün olacak şekilde planlama yapmalısınız. Kahvaltı yapmadan güne başlamamalısınız. Yemekleri pişirirken fazla yağın kullanılmadığı ızgara, fırında pişirme ve buharda pişirme gibi yöntemler kullanabilirsiniz. Yüksek oranda yağ içeren sosis, salam ve sucuk gibi besinlerden uzak durun. Yine yüksek oranda yağ içeren, kızartma, kuru yemiş, pasta ve kek gibi gıdalardan da uzak durmalısınız. Yanmış yağ kesinlikle kullanmamalısınız. Kırmızı et tercihi yerine beyaz et tercih etmelisiniz. Süt grubu besinlerinden süt, yoğurt ve peynir gibi gıdaları tüketmeye özen gösterin. Kuru baklagiller yemekleri tüketmeye özen gösterirken aynı zamanda haftada 2-3 defa ızgarada balık tüketmelisiniz. Gün içerisinde tahıl grubu besinlerinden de tüketmeniz gerekmektedir. Ekmek tüketimi için de kepekli ekmek tercihi yapılmalıdır. Normalde tahıl tüketimi alışkanlığı olmayan bir bireyseniz bu alışkanlığı edinmek için basamak basamak geçebilir ve en sonunda %100 tahıl oranlı besinler tüketebilirsiniz. Çeşitli sebze ve meyvelerden gün içinde porsiyonlar halinde tüketmelisiniz. Konservelerden mümkün olduğu kadar olarak taze sebze ve meyve tüketmelisiniz. Vitaminin taze tüketim ile daha fazla alacağınızı unutmayın. Turuncu ve koyu yeşil taze sebzeler doğru tercih olacaktır. Doğru bir planlama yaparak buzdolabını taze sebze ve meyvelerle doldurmalısınız. Taze sebze ve meyvelerin yanında sağlıklı diğer besinlerle de doldurarak sağlıklı beslenme sizin için kaçınılmaz olacak. Lifli gıdalara yönelmelisiniz. Besinleri tüketirken yavaş yavaş ve iyice çiğnedikten sonra yutmalısınız. Yemeğinizi yerken çatalınızı ara sıra bırakarak biraz ara vermenizde sağlıklı yaşam ve beslenme açısından fayda var. Yemek yeme alışkanlığı olarak sadece mutfak masasında yemek yeme alışkanlığınız olsun. Bu sayede abur cubur diye tabir edilen gıdalardan uzak durarak gereksiz tüketimden uzak durabilirsiniz. Televizyon izlerken ya da diğer faaliyetleri gerçekleştirirken yemek yeme alışkanlığından da uzak durabilirsiniz. Sağlıklı beslenme için dikkat edeceğiniz bir diğer önemli noktada tuzdan kaçınmaktır. Bunu yapmak çoğu zaman mümkün olmayabilir. Bu yüzden evinizde tuzluk bulundurmayarak bu alışkanlığı yavaş yavaş edinebilirsiniz.

İlgili Kelimeler: , , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (3 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)