şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
meyve diyeti sağlıklı mı?

Son yıllarda, sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşamın artmasıyla birlikte kilo vermek isteyen bireylerde artış meydana gelmektedir. Buna paralel olarak pek çok yeni diyet yöntemi ortaya çıktı. Bunların popüler örneklerinden birisi de meyve diyeti. Adının da gösterdiği gibi bu diyet meyve tüketimine dayanıyor. Peki, meyve diyeti sağlıklı mı?

MEYVE YİYEREK KİLO VERMEK DOĞRU MU?
Meyveler hafif, lezzetli ve gıda değeri bakımından zengin olabilir. Örneğin muz, kan basıncını dengeler, sindirime yardımcı olur; kayısı, kemiklere, kana ve böbreklere iyi gelir; portakal, c vitamini açısından zengindir ve bağışıklığı artırır. Tüm bu faydalarına rağmen meyvelerin aşırı tüketimi maalesef pek de sağlıklı sonuçlara sebep olmuyor. Uzman Diyetisyenlere göre meyveler içerdikleri şeker dolayısıyla kanser riskini artırabilir. Meyveler, meyve şekeri olan früktozu içerirler. Bu şeker vücutta glikoz dönüştürülür ve kanser hücrelerini besler, dolayısıyla yayılmalarını hızlandırır. Özellikle genetik yatkınlık söz konusu ise aşırı meyve tüketimi kanseri tetikleyebilir. Bunun yanında sadece meyveye dayalı bir diyet yapmanın kilo verdirdiği de şüphelidir. Bu miktarda şekerin tüketilmesinin, iştah açacağı ve karın kazınmasına sebep olacağı, dolayısıyla kişiyi daha çok yemeye iterek kalori alımını artıracağı düşünülüyor. Yani meyve diyeti sanıldığı kadar masum değil. Ancak buradan meyvelerin zararlı olduğu gibi bir anlam çıkarılmamalı. Burada önemli olan, aşırı meyve tüketiminin zararlı olmasıdır. Meyvelerin çok çeşitli faydaları da bulunmaktadır ve günlük besinlerimiz arasında bulunması gerekir. Diyetisyen Işın Sayın’a göre günde 50 mg kadar şekerin üstü zararlıdır. Bu miktara ulaşmadığımız sürece meyve tüketebiliriz. Özellikle yaz aylarında, sulu meyveler hem besin değerleri açısından, hem de sağladıkları su açısından ferahlatıcı ve sağlıklıdır. Kış aylarında da en azından portakal gibi bağışıklığı artıran meyveler besin listemizde bulunmalıdır.
Sonuç olarak meyveler kesinlikle tüketmemiz gereken sağlıklı gıda maddeleridir. Ancak früktoz içerdikleri unutulmamalıdır. Früktoz aslında beyaz şekerden farksızdır. Aşırı tüketildiğinde kanser hücrelerini besleyebilir. Ayrıca glikoza dönüştürülür ve iştahı artırır. Sadece meyve yiyerek kilo vermeye çalışmak vücudumuz için oldukça zararlıdır. Dolayısıyla kilo vermeye çalışıyorsanız, bu diyeti seçmemenizi öneririz.

İlgili Kelimeler: , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)