şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

(0552) 214 06 69
zayıflama, kilo verme yöntemi

Çağımızın en büyük sağlık problemlerinden bir tanesi kilo problemidir. Aşırı bir şekilde kilolu olup, hem daha iyi bir görünüme kavuşmak hem de hayatlarını daha kolay yaşamak için kilo vermek isteyenler olduğu kadar, televizyonda gördükleri mankenler gibi olmak uğruna aşırı ve sağlıksız bir şekilde kilo verip, geri alamayanlar da vardır. Bunların haricindeki bir grup ise çeşitli hormonal dengesizlik ya da ellerinde olmayan sebeplerden dolayı kilolarını kontrol edemeyen gruptur. Bu grubun tedavisi uzman doktorlar tarafından yapılmalıdır.

Kilo alma ve kilo verme ile ilgili sorunları kıyasladığımız zaman, insanların daha çok fazla kilolarından dolayı şikâyetçi olduklarını görüyoruz. Bunun, beslenme düzeni, uyku düzeni, hareketsiz yaşam gibi birçok faktörü vardır. Bu yazımızda, kilo verme hususunda sizlere yardımı dokunabilecek ve de dikkat etmeniz gereken bazı hususlardan bahsedeceğiz.

  • Öncelikle kilolu olduğumuz gerçeğiyle yüzleşmemiz gerekiyor. Nispeten zayıf olduğumuz fotoğrafları insanlara göstermek, bizi zayıf gösteren kıyafetleri tercih etmek, ancak geçici çözümler olacaktır. Kalıcı bir çözüm için, kiloluyum ve nasıl zayıflarım demek  ve bu durumu değiştirmek için gayret sarf etmektir.
  • Diyetisyene gitmek, şart değil ancak iyi bir diyetisyene gidilmesinin faydalı olduğunu söylemek gerekiyor. Çünkü iyi bir diyetisyen, herkese aynı beslenme programını vermez. Sizin beslenme alışkanlıklarınızı öğrenir ve karşılıklı konuşma çerçevesinde takip etmekte sıkıntı yaşamayacağınız bir beslenme programı ortaya çıkarır. Diyetisyenin vücut değerlerini mutlaka ölçmesi gerekiyor. Bazı diyetisyenler ise sizden bazı testler yaptırıp sonuçlarını getirmenizi isteyebilirler. Bu da ilerleyişiniz için önemli olacaktır.
  • Sabır en önemli faktördür. Yılın 11 ayı kilo vermek için hiçbir girişimde bulunmayıp, yaz tatiline gitmeden 3 hafta önce diyet çalışmalarına başlamanın pek de bir anlamı yoktur. Kilo vermek sabır işidir. Zaten çok da hızlı bir şekilde kilo vermeniz durumunda, ciddi bir rahatsızlığınız olabilir, doktora görünmeniz kilo verme de faydalı olacaktır. Sabır kadar azim de önemlidir. Her pazartesi diyete başlayan birisiyseniz 1 kilo verip 5 kilo alırsınız.
  • Vücuttaki yağ oranınızı düzenli olarak ölçtürmeniz önemlidir. Her kilo kaybına sevinmenin pek de bir anlamı yoktur. Zira kilo verirken kurtulmanız gereken şey, yağlarınızdır. Bir haftada belki kilo almış olabilirsiniz. Ancak yağ kaybedip, kas kazandıysanız, bu gelişmeye sevinebilirsiniz. Tam tersi, bir haftada belki kilo kaybedeceksiniz, ancak kaybettiğiniz kilolar kaslarınız olup, yağlarınızda bir azalma yoksa, hatta tersine artma varsa bu gelişmeye üzülmelisiniz.
  • Vücudunuzu aç bırakmayın. Bu durumda beyniniz açlık konumuna geçip yağ depolamaya başlayacaktır. Siz de hem kilo vermek uğruna aç kalacak, hem de tam tersine kilo alacaksınız. Aç kalmaktansa, ara öğünlerle desteklenmiş bir beslenme programı uygulayın. Azar azar ancak sık sık yemek yiyin.
  • Un, şeker ve yağı mümkün olduğunca azaltın.
  • Su, kilo vermede çok önemli bir faktördür. Günlük içmeniz gereken su miktarı her 30 kg için 1 litredir. Örneğin 90 kg olan bir kişi, günde ideal olarak 3 litre su içmesi gerekir. Bu sadece kilo verme için değil, sağlıklı yaşam için de önemli bir etkendir.
  • Hareketsiz yaşantıdan kaçının. Spor salonlarına gitmeye zamanınız olmuyor olabilir ama en azından yemeklerden sonra biraz yürüyüş yapabilirsiniz. Farkı göreceksiniz.

İlgili Kelimeler: , , , , , , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)