şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

(0552) 214 06 69

kabızlığa iyi gelen besinler

Kabızlık, dengesiz beslenme ve hareketsiz yaşam biçimi ile doğrudan ilgilidir. Bilinçsizce tükettiğimiz gıdalar bu rahatsızlığa yol açabilir. Yetersiz su tüketme veya aşırı su kaybı, bu rahatsızlığın başlıca sebepleridir. Bu rahatsızlık bazen sancı çekmenize, bazen de yaşam kalitenizi düşürerek sosyal yaşantınızı etkilemektedir. Dönemsel bir hastalık gibi gözükse de ihmal edilirse, kronik bir hastalığa dönüşebilir. Kabızlıktan kurtulmak için ilaç tedavisi veya cerrahi tetkikler sadece kullanıldığı zaman işe yarar ve terkedildiğinde ise bağırsaklar bu duruma alıştığı için düzgün çalışmaz. Hatta ilerleyen evrelerde bağırsak tembelliğine yol açar ve içinden çıkılamaz bir duruma girer. Bu yüzden doğal yöntemlerle kabızlıktan kurtulmaya çalışılmalıdır. Sadece doktor tavsiyesi üzerine ve kısa süre için kullanılmalıdır.

İlaç tedavisi yerine hem doğal besinler, hem de severek tüketeceğimiz gıdalarla kabızlıktan kurtulmak mümkündür. Yalnız bu konuda dikkat etmemiz gereken nokta; aşırı sancı, kilo kaybı ve kanlı dışkı varsa, hemen doktorunuza başvurmalısınız.

KABIZLIKTAN KURTULMAK İÇİN HANGİ BESİNLERİ YEMELİYİZ?

Kabızlığa karşı iyi gelen besinleri sırayla inceleyelim;

Su: Vücudumuzdaki organların dengeli çalışması için gerekli olduğundan ihmale gelmez. Kabızlığın başlıca sebebi yaşadığımız susuzluktur. İhtiyaç duyduğumuz minerallerin büyük bir kısmını ihtiva eder. Bağırsakların çalışması için bu mineralleri sudan temin edebiliriz ve aynı zamanda bol içilen su dışkının yumuşamasına yardımcı olur. Burada dikkat edilmesi gereken husus suyu çay, kahve ve meşrubat gibi içeceklerden değil de normal su olarak tüketmektir.

Tahıl: Kepekli gıdalar kabızlık için çok faydalıdır ve sindirimi kolaylaştırır. Buğday veya yulaf kepeği, çavdar, mısır unu kullanabilirsiniz. Bu gıdaların işlenmemiş olması daha etkilidir. Patlamış mısır seviyorsak, yağsız ve tuzsuz olması kaydıyla tüketebilirsiniz.

Lifli Sebzeler: Yeşil salataları sossuz ve az yağla tüketirsek ihtiyacımız olan lifleri sağlar. Birçok kimsenin yemek için burun kıvırdığı brokoli kabızlığa iyi gelir. Diğer sebzeleri ise havuç, enginar, lahana ve kuşkonmaz olarak sıralayabiliriz.

Baklagiller: Lif bakımından oldukça zengin baklagiller kabızlık için faydalıdır. Özellikle fasulye fazla tüketmemek şartıyla daha rahat dışkılamayı sağlar.

Meyve Suları: Taze sıkılmış meyve suları kabızlığa iyi bir çözüm olabilir.

Meyveler: Elma, armut, kayısı, incir, kuru erik, ananas ve badem gibi meyvelerin kabızlığa iyi geldiği bilinmektedir.

Sakınılması gereken besinler: Et, süt ve süt ürünleri, hayvansal gıdalar ve yağlar kabızlığı artırabilir. Fastfood, konserve ve işlem görmüş gıdalar bağırsakların çalışmasını yavaşlatır.

Spor: Düzenli ve yorucu olmayan spor kabızlığa iyi gelir.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)