şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69

İdeal kiloya ulaşmak için birçok insan zorlu bir süreçten geçer. Haftalarca süren diyetlerde hedeflenen kiloya ulaşılmadığı zaman kişinin depresyona girmemesi mümkün olmuyor. Sorun yaşamadan bu adımlarla ideal kiloya nasıl ulaşırım?

Kendinizi teşvik etmelisiniz: Yapılan araştırmalar, bir alışkanlığın yerleşmesi için en az 21 gün gerektiği ve bu alışkanlığın yerleşmesinde ilk 5 günün eski alışkanlıkları değiştirmede temel oluşturduğunu göstermektedir.

Gerçekçi bir diyet hedefiniz olsun: Birçok reklâmda yer alan günde 6 kilo verin veya 2 günde 4 kilo verin gibi gerçekçi ve sağlıklı olmayan hedeflerin yerine sağlıklı ve daha kolay bir diyet hedefinizin olması gerekir.

Uykunuza dikkat edin: Çok geç yatarsanız diyetinize uymanız zorlaşabilir. Diyette olduğunuz süreç boyunca uykunuza dikkat etmelisiniz.

Kahvaltısız güne başlamayın: Vücudun, beslenmeye en çok ihtiyacı sabah olur. Düzenli kahvaltı yapmayan veya kahvaltıda doğru gıdaları tüketmeyenlerin obezliğe daha sık yakalandığı görülmüştür.

Öğünleri atlamayın: Günde 6 öğün beslenmelisiniz, 3 ana öğün, diğerleri ise ara öğünler. Atladığınız her öğünde kan şekeriniz düzensizliğe ve çabuk acıkmanıza sebep olur.

Bitkisel yağ kullanımı: Yemek yaparken hayvansal doymuş yağlar; tereyağı, sadeyağ, iç yağı gibi yağları mümkün olduğunca kullanmayın. Bu yağlar, kandaki kolesterol düzeyini arttırabilmektedir. Zeytinyağı gibi diğer bitkisel sıvı yağları tercih etmelisiniz.

Su içmeyi ihmal etmeyin: Günlük 2 – 3 lt su içilmelidir. Abur cubur tüketmek yerine acıktığınızda su için. Böylelikle suyun bir miktar tok tutma özelliğinden de faydalanmış olursunuz.

Posalı besinler tüketin: Yeterli posa tüketimi için öğünlerde sebze yemeği ve salata tüketmeye özen göstermelisiniz. Posa değeri yüksek olan tam buğdaylı veya çavdar ekmeklerini tercih edin. Günlük meyve tüketin ve haftada mutlaka bir kez de olsa menünüzde kurubaklagil yemekleri olsun.

Tatlı yerine meyve: Ağır, şerbetli tatlılar yerine hafif ve taze meyveleri tüketin. Karpuz, kavun, elma, armut, incir ve şeftali gibi mevsim meyvelerinden oluşan meyve tabağı hazırlayın.

Pilav ve makarnayı azaltın: Pilav, makarna, börek gibi yiyecekleri daha az porsiyonlarda tüketin. Küçük bir tabaktaki pilav hem çok görünür, hem de daha kolay kilo verirsiniz.

Yeşil çay için: Siyah çay ve kahveye göre daha yararlı olan yeşil çay, sizi içerdiği antioksidanlarla yaşlanmaya sebep olan serbest radikallerden korur. Bazal metabolizmayı hızlandırdığı için enerji harcamanız da artar.

Egzersiz yapmayı ihmal etmeyin: Günlük yapacağınız 30 dakikalık egzersizlerle kilo vermeniz hızlanacaktır. Ayrıca formda kalmak için ideal kilonuza ulaştıktan sonra yine de devam etmelisiniz.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)