şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

(0552) 214 06 69


Hipertansiyonun önlenmesinde bol miktarda su tüketilmesi oldukça önemlidir. Çünkü idrarla fazla tuzun atılmasına yardımcı olur sofrada tuz bulundurmamanızı öneririm. Ekmekleri mümkün olduğu kadar tuzsuz seçmekte fayda var tuzsuz ekmekler aranıldığında kolaylıkla bulunabiliyor, bunun yanı sıra yemeklere tuz konulmak isteniliyorsa son derece düşük dozda olmasını öneriyoruz. Turşu kesinlikle kullanmayın, şalgam suyu, maden suyu, soda, et suyu tavuk suyu bulyon tabletler, hazır çorbalar ve karışım özel baharatların kullanılmamasını öneriyoruz. Alkol ve tuzlu kuruyemişler, cipsler yüksek tansiyona neden olan bir diğer faktörlerdir. Birde yüksek dozda kafeinin tansiyonu yükselttiğini biliyoruz. Stresten uzak kalmaya çalışmak düzenli egzersiz yapmak ve bol su tüketmek gerekiyor, kilo verildiğinde de hem büyük tansiyonun hemde küçük tansiyonun düştüğü bilimsel deneyler sonucunda kanıtlanmıştır. Bir beslenme uzmanı eşliğinde düzenli bir şekilde haftada 1 kilo civarı ağırlık kaybıyla 10 kilo verdiğinizde yani yaklaşık 3 ay gibi bir sürede tansiyonunuzu çok iyi seviyelere getirebilirsiniz.

İlgili Kelimeler: , , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)