şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
gazlı içecekler

Kış aylarına nazaran yaz aylarında daha sık tükettiğimiz içecekler arkadaşlarımızla toplandığımızda ya da bir plan yapmak istediğimizde buluşmalarımızı bir şeyler içmek üzerine ayarlarız. Gazlı içeceklerin zararları yaz aylarında en çok gündeme gelen konulardan biridir.

Sade gazozlar:

İçerisinde şeker yerine fruktoz şurubunun kullanıldığı ve kola, kafein gibi maddelerin bulunmadığı içecek türü olan sade gazozların içilmesi tercih açısından doğrudur.

Meyveli gazozlar:

diyetisyen olarak light seçeneklerinin piyasada bulunması gerektiğini düşündüğümüz ve desteklediğimiz meyveli gazozlar meyve aromalarıyla birlikte gaz ve şeker içermektedir. Gaz içeriyor olması tercih edilmemesi için önemli bir etken olarak görülse de esas sorunun şeker olması unutulmamalıdır.

Kolalı gazozlar:

Light seçeneklerinin de mevcut olduğu kolalı gazozların içerisinde yoğun şekilde glukoz bulundurması sorun teşkil etmesinin esas sebebidir. Kolanın içerisinde kafein mevcuttur. Kafeinin dozu doğru olarak ayarlanamadığında denge bozulur ve böbrekler tarafından sık sık idrara çıkmasıyla vücuttaki suyun gerekenden fazlasının dışarı atılması ve dışarıya atılma esnasında vücut için gerekli mineral ve vitaminlerinin de bununla beraber vücuttan çıkışı sağlığınızı tehdit eden bir takım hastalıklara ve sorunlara yol açar.  Sık idrara çıkmanın sonucuna sebebiyet veren bu içecek vücutta ödemlere yol açar. İdrar sonucunda atılmayan toksik maddelerin vücuda tekrar geri dönmesi sonucunda karaciğer böbreğin yapması gereken görevi üstlenerek toksik maddeleri etkisiz hale getirmek için detoks yapmaya başlar Bunun sonucunda yağ yakımı yavaşlamıştır. Kolalı gazoz tüketiminde dikkat edilmesi gereken en önemli husus tüketim miktarıdır.

Soda/ Madensuyu:

Yazın artan sıcakların etkisiyle terlediğimizde sodaya yönelmemiz yanlış bir tercihtir. Soda tüketmek konusunda doğru bilinen yanlışlardan biri de sindirimi hızlandırdığının düşünülmesidir. Sodanın içerdiği tuzların vücutta tutulması ödem oluşmasına neden olur. Vücutta oluşan ödem sonucunda birkaç gün süresince zayıflama performansınız düşüşe geçer. Mineralleri sodadan almak yerine daha doğal yollardan sağlıklı bir şekilde düzenli olarak yediğiniz besinlerden almak doğru olandır.

Bira:

Gramının 7 kaloriye tekabül ettiği alkollü içecekler arasında en az kaloriye sahip olan bira kalori yakılmasını yavaşlatan içeceklerden biridir. Diğer alkol ürünlerinin aksine içerisinde yer alan B vitamini vücuda destektir. Ancak böbrek üstü bezlerinin normalinden daha fazla çalışmasına sebep olan alkol ödemlere neden olur.

Gazlı içeceklerin aşırı tüketimi vücut fonksiyonlarının gitgide yavaşlamasına neden olur.

sislidiyetisyen.com.tr

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)