şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69

Kilo problemi olanların en çok sorduğu sorulardan birine kısa ve net bir cevap vermek gerekirse, hayır, ekmek kilo aldırmaz. Toplumun genelindeki yanlış bir düşünceden kaynaklanan Ekmek yendiğinde çok kilo alınır mı? sorusu bizim karbonhidrat kaynağı olan ekmeğimize yapılan büyük bir haksızlıktır. Çünkü içinde lif oranı yüksek olan tam buğday ve kepek ekmeklerinden yenildiği zaman dengeli beslenme açısından oldukça faydalıdır. Bu sebeple her öğünde ekmek türevi olan besinler yemekte fayda vardır. Sanki kilo alanların suçladığı ekmek tek suçlu gibi düşünülmektedir. Diyet yapanların en büyük hatalarından birisi ekmeği kesmektir. Oysa suçlu olan ekmek değil, ekmeğin yanında yenilen diyor yüksek kalorili gıdalar olduğunu bilmek gerekir.
Aslında en çok düşünülmesi gereken konu ekmek yenirken beraberinde nelerin yendiğini bilmek gerekiyor. Bizim beslenme kültürümüzde ekmeği yağ ve yemeğin suyuna bandırma alışkanlığından dolayı gereksiz ekmek tüketimi yapılmaktadır. Oysa yeteri kadar yendiği zaman asla ekmek sorun teşkil etmemektedir.
İnsan vücudu için en gerekli resimlerden olan karbonhidratlar ekmeğin içinde olduğunu unutmamak gerekir. Beynimizin ihtiyacı olan karbonhidrattır. Eğer karbonhidrat tüketimi azaltılırsa beyinde beyin dokusu içindeki enerji açığının karşılanması için karbonhidratların alınması zorunludur. Eğer beyne yeteri kadar glikoz sağlanamazsa enerji başka kaynaklardan sağlanmaya çalışılacak. Bu amaçla yağlar parçalanmaya başlayacak yağların parçalanması kulağa hoş gelebilir. Ancak unutulmaması gereken önemli bir konu ise yağlar parçalanırken kanada karışıyor.
Diyet yaparken her besinden yeteri kadar tüketilmesi gerekmektedir. Aksi halde kilo vereyim derken insan sağlığını kaybedebilir. Her öğünde farklı besin gruplarından yeterli miktarda tüketilmesi gerekmektedir. Ekmek yendiğinde çok kilo alınır mı? Hayır, tahıl süt ve meyve sebze grubunda oluşan besinlerden bir öğünde bütün besin gruplarından almak gerekir. Diyet yaparken de mutlaka her öğünde ekmek yenmelidir. Bilhassa tam tahıllı olan ekmekler diyet listelerinde olmalıdır.

İlgili Kelimeler: , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)