şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
sağlıklı zayıflama

Cilt İçin Gerekli Olan Bakım Nedir?
Bulunduğumuz çağda cildimizde yaşanan değişiklikler ve yıpranmalar eskiye göre çok fazla. Yaşamımızda bu zamana kadar hava kirliliğinden ve güneş ışınlarından dolayı oluşan olumsuzluklardan  doğan sonuçlar bu güne kadar fazla değildi. Ama oluşan bu ortam hayatımızı çok ciddi bir şekilde etkileyerek olumsuz bir  durum haline getirdi.
Cildimizde oluşan olumsuzlukların nedenlerinden biride yemek sofralarımıza kadar uzanan besin yiyeceklerinin GDO ve vücuda katkı sağlamayan vitamin ve minerallerin bulunduğu ürünlerden kaynaklanmaktadır.
Hazır yiyeceklerin kullanımı vücuda katkı sağlamadığı gibi vücudun doğal yapısını bozuyor ve cildi tahriş ederek yavaş yavaş olumsuz cilt hastalıklarının meydana gelmesine ortam hazırlıyor.
Doğal ve sağlıklı olarak beslenemeyen bireyde ise akne, kırışıklık ve cildinde kuruluklar oluşmaya başlıyor. Birde buna kış aylarındaki olumsuz hava koşulları eklenince vücudun olumsuz yönde değişime uğramasına ortam hazırlanmış oluyor.
Peki ne yapmalıyızda cildimizi ilk günkü gibi güzel ve bakımlı tutmalıyız. Vücut için gerekli olan besin kaynaklarını antioksidan etkisi olan vitaminlerden, selenyum ve çinko gibi besin değeri yüksek olan minerallerden yeterince alınması gerekmektedir.
Çinko: Cilt için gerekli olan yenilenme görevini fazlasıyla yerine getirecek ve bu görevi üstlenecektir.  Yara ve yanıkların tez zamanda çabuk bir şekilde iyileşmesini kolaylaştırıp, ciltde sivilce oluşumunu da yavaşlatmaktadır. Bir bireyde çinko eksikliği tırnakların beyaz noktalarının çoğalmasına, saçlarda ise dökülmelere kadar sıkıntı verecek bir durum teşkil etmektedir.
Ceviz, et, mantar, karaciğer, buğday, badem,  bulgur, kuru fasulye ve peynir vs. gibi daha bir çok üründen bu ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Selenyum antioksidanlar cildin kırışmasını yavaşlatır, çiltdeki yıpranmaları etkisiz hale getirerek, yaşlanma etkilerini yavaşlattığı gibi cildinize de elastik bir yapı kazandırmaktadır.
Fazla kullanılmasında yan etki yapabildiği gibi hücre zarının da dayanıklılığına katkı sağlamaktadır. Vücuda çok fazla yararı olan bu besin kaynağının bulunduğu yerler; yürek, deniz ürünleri, et ve böbrek  vs. gibi selenyum bakımından çok fazla zengin olan bu gıdalardan ihtiyacınız olan besini karşılayabilirsiniz.
diyetisyen iletişim
Tırnak ve Saç Kalitesinde Bakım Nedir?
B7 vitamini taşıyan tüm ürünlerden bol miktarda almanız saçlarınız şıklığı, kaliteye ve gürlüğe neden olacaktır. Bazı besinler olabildiğince tırnak ve saç kalitesi bakımından önem taşımaktadır. Protein kaynağı olan yeşil yapraklı bitkiler ve hayvansal etler hem saç hem de tırnak bakımından çok fayda taşımaktadır.  İyot, demir, kalsiyum, D vitamini, E vitamini gibi vitamin kaynağı bakımından zengin ürünlerin kullanımı tırnak ve saç kalitesini oldukça arttıracaktır.

Sağlıklı Zayıflama Nedir?

Kişinin ihtiyacı olan besinleri yeterli, dengeli ve düzenli olarak uzun bir süre zarfına yayarak fazla olan kilolardan kurtulma işlemine verilen isimdir.

İlgili Kelimeler: , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)