şişlideki diyetisyenler

Uzman Diyetisyen Işın Sayın

0 (212) 234 06 69
sağlıklı beslenme

Cilt sağlığına dikkat eden ve daha sağlıklı bir cilde sahip olmak isteyen bireylerin en dikkatli olması gereken noktaların başında beslenme gelir. Cilt sağlığı ve beslenme arasındaki sıkı ilişkiyi şu noktalara vurgu yaparak açıklayabiliriz.

ZENGİN BESİN ÇEŞİTLİLİĞİ
Beslenme planınızda protein, yağ, karbonhidrat, E vitamini, C vitamini, selenyum, çinko, omega 3 ve omega 6 gibi içerikleri barındıran besinlere yer vererek cildinizin sağlığı için daha olumlu sonuçlara ulaşabilirsiniz. Her gün tahıl grubu besinlerden tüketmeli, et grubu besinlerinden de tüketmelisiniz. Sebze grubu besinler ve meyve grubu besinler de sizin için doğru besin tercihlerinden olacaktır. Gün içerisinde ara öğünleri de ihmal etmemelisiniz. Pişirmek yerine besinlerinizi ızgara, fırın ve buharda pişirme gibi seçeneklere yönelmelisiniz. Cilt sağlığı ve beslenme arasındaki sıkı ilişkiyi daha iyi sağlayabilmek için günlük su tüketimine de dikkat etmeli 7-15 bardak su tüketimi sağlamalısınız. Sıvı ihtiyacınızı bu seçeneklere ek olarak, çay, ıhlamur ve diğer sıvı tüketim takviyeleri ile destekleyebilirsiniz.

CİLT SAĞLIĞINIZ İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ
Yağı az olan besinleri tercih ederek toplam kalori alımınızda daha dikkatli olun. Tavukgöğsü, hindi göğsü ve az yağlı yoğurt, az yağlı peynir gibi besinler tercih edilmelidir. Öğün planlamanızı düzenli hale getirmek ve gün boyu daha dinç olabilmek için her sabah kahvaltı yapmaya özen gösterin. Özel besin takviyesi olarak her sabah bir bardak az yağlı yoğurt ve bir bardak kadar keten tohumu tüketmelisiniz. Yemeklerinizi hazırlarken fazla yağ kullanmamaya özen göstermelisiniz. Günlük kafein tüketimine dikkat ederek kahve tüketimini 1-2 fincan ile sınırlandırın. 3-4 saatten fazla aç kalmamaya özen gösterin ve ara öğünlere yer verin. Balık tüketimine de özen göstererek haftada 3-4 defa ızgara şeklinde balık tüketimi gerçekleştirin. Çikolata, kek gibi basit şeker içeren besinlerden uzak durmanız cilt sağlığınız için faydalı olacaktır.

diyetisyen iletişim

CİLT DOSTU BESİNLER
Koyu yeşil yaprağa sahip besinler, kırmızı renkli meyveler, az yağlı hayvansal besinler, E ve C vitaminleri içeren besinler, taze greyfurt suyu, domates suyu, lif oranı yüksek besinler ve yağlı tohumlar tüketerek cildinizin sağlığını koruyabilir, daha sağlıklı bir cilde sahip olabilirsiniz.

CİLT DÜŞMANI BESİNLER
Çok tuz barındıran besinler, salam, sucuk ve sosis gibi şarküteri ürünlerinden uzak durmalısınız. Kurabiye ve şeker gibi şeker içeren ürünler de cildiniz için zararlıdır. Patates, mayonez, mısır, un ve gazlı içecekler cildiniz için sağlıksızdır.

BUNLARA DİKKAT
Cilt sağlığı ve beslenme konusunda dikkatli olmanız gereken noktalar da vardır. Yeterli ve dengeli beslenme, katkı maddeli ürünlerden uzak durmak, cilt bakım ürünleri için doktor tavsiyesi almak, aşırı kafein almaktan kaçınmak. Daha fazla sebze meyve tüketmeli, cilt koruyucu krem kullanmalı, yeterince uyumalı ve temiz havada sık sık yürümelisiniz.

İlgili Kelimeler: , , , , , , , ,

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5)